출철 :
http://cafe.daum.net/EMM/HBBN/59?docid=18XtF|HBBN|59|20110919141944&q=Efficiency%BF%CD%20effectiveness
Efficiency and effectiveness are both commonly used management terms. Yet, while they sound similar and start with the same letters, they both mean different things.
효율성과 효과 모두 일반적으로 사용되는 관리 조항입니다. 그러나, 그들은 유사한 소리와 같은 문자로 시작하는 동안, 그들은 모두 다른 것들을 의미합니다.
Efficiency refers to doing things in a right manner. Scientifically, it is defined as the output to input ratio and focuses on getting the maximum output with minimum resources. Effectiveness, on the other hand, refers to doing the right things. It constantly measures if the actual output meets the desired output.
효율성은 적절한 방식으로 일을 하는 것을 의미합니다. 과학적으로, 그것은 투입대 산출 비율로 정의 되고 최소의 자원으로 최대 산출을 얻는데 초점을 맞추고 있다. 반면에 효과는, 올바른 일을 하는 것에 관한 것입니다. 실제 산출이 희망 산출을 충족하는 경우 그것은 지속적으로 측정합니다.
Since efficiency is all about focusing on the process, importance is given to the ‘means’ of doing things whereas effectiveness focuses on achieving the ‘end’ goal.
효율은 과정에 초점에 맞추는 것이기 때문에, 효과는 최종의 목표를 달성하는 것에 초점을 맞춘 반면, 일의 수단에 중요성이 주어집니다.
Efficiency is concerned with the present state or the ‘status quo’. Thinking about the future and adding or eliminating any resources might disturb the current state of efficiency. Effectiveness, on the other hand, believes in meeting the end goal and therefore takes into consideration any variables that may change in the future.
효율성은 현재 상태 또는 현재의 상황에 관련된 것입니다. 미래를 생각하고 자원을 추가하거나 제거하는 것은 현재상태의 효율을 방해 할 수도 있습니다. 반면에 효과는, 최종 목표를 맞추기 위해 미래에 변경 될 수도 있는 변수를 고려하는 하는 것입니다.
In order to be efficient time and again, discipline and rigor is required. This can build inflexibility into the system. Effectiveness, on the other hand, keeps the long term strategy in mind and is thus more adaptable to the changing environment.
또 효율적인 시간이 되기 위해서는, 규율과 엄격이 요구됩니다. 이것은 시스템에 비유 연성을 구축할 수 있습니다. 효과는 반면에, 장기 전략을 유지하고 변하는 환경에 더 잘 적응하는 것이다.
Since efficiency is about doing things right, it demands documentation and repetition of the same steps. Doing the same thing again and again in the same manner will certainly discourage innovation. On the other hand, effectiveness encourages innovation as it demands people to think, the different ways they can meet the desired goal.
효율은 일을 올바르게 하는 것에 대한 것이기 때문에, 똑같은 단계를 반복하고 문서화 하는 것을 요구합니다. 같은 방식으로 계속해서 똑같은 일을 하는 것은 혁신을 저해 할 것입니다. 반면에 효과는, 희망하는 목표를 달성하기 위해서 사람들이 다른 방법을 생각하기를 요구하는 것처럼 혁신에 북돋습니다.
Efficiency will look at avoiding mistakes or errors whereas effectiveness is about gaining success.
효과가 성공을 획득에 관한 반면 효율은 실수 또는 오류를 피하는 것을 찾는 것입니다.
In the earlier days of mass production, efficiency was the most important performance indicator for any organization. However, with consumers facing an increasing number of choices, effectiveness of an organization is always questioned. In order to be a successful organization, there needs to be a balance between effectiveness and efficiency. Only being efficient and not meeting the requirements of the stakeholders of the organization is of little use to anybody. And effectiveness may result in success but at what cost?
대량생산 초기에, 효율은 조직의 가장 중요한 성과지표 였습니다. 그러나, 고객의 선택이 늘어나자, 조직의 효율은 항상 의문시 됩니다. 성공적인 조직의 되기 위해서 효율과 효과 사이에 균형이 필요합니다. 단지 효율적으로 되는 것이나 조직의 이해 관계자의 요구 사항을 만족하지 않으면 어느 누구에게나 아무 소용도 없습니다. 그리고 효과는 비용이 얼마가 드는가 보다는 성공을 가져올 것입니다.
Summary:
1.Efficiency means doing the things right whereas Effectiveness is about doing the right things.
2.Efficiency focuses on the process or ‘means’ whereas Effectiveness focuses on the end.
3.Efficiency is restricted to the present state whereas effectiveness involves thinking long term.
4.Organizations have to be both effective and efficient in order to be successful.
요약 :
1. 효과는 최적의 일을 하는 것인 반면, 효율은 일을 올바르게 하는 것을 의미합니다.
2. 효과는 목표에 초점을 두지만, 효율은 과정과 수단에 초점을 맞추고 있습니다.
3. 효과는 장기적인 생각을 포함하지만, 효율은 현재상태에 제한됩니다.
4. 조직이 성공하기 위해서는 효과적이고 효율적어야 합니다.
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